1873 YILINA GÖNDERME YAPAN GARİP AÇIKLAMA!

1873 YILINA GÖNDERME YAPAN GARİP AÇIKLAMA!

    ULAŞTIRMA BAKANLĞI’NDAN TREN KAZASINA “MÜZELİK” AÇIKLAMA 145 YILDIR MENFEZDE KAZA OLMUYORMUŞ, SEBEBİ AŞIRI YAĞIŞMIŞ! O HALDE İNGİLTERE’DE SÜREKLİ TREN KAZASI OLMASI GEREKİR! BİLİRKİŞİ RAPORUNUN HALEN ÇIKMAMASI SKANDALDIR! CHP Tekirdağ Milletvekili İlham Özcan Aygun, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Turhan’a Çorlu’daki tren kazasının nedenine ilişkin soru önergesi verdi. Bakan Turhan tarafından verilen yanıtta; kazanın […]

 

 

ULAŞTIRMA BAKANLĞI’NDAN TREN KAZASINA “MÜZELİK” AÇIKLAMA

145 YILDIR MENFEZDE KAZA OLMUYORMUŞ, SEBEBİ AŞIRI YAĞIŞMIŞ!

O HALDE İNGİLTERE’DE SÜREKLİ TREN KAZASI OLMASI GEREKİR!

BİLİRKİŞİ RAPORUNUN HALEN ÇIKMAMASI SKANDALDIR!

CHP Tekirdağ Milletvekili İlham Özcan Aygun, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Turhan’a Çorlu’daki tren kazasının nedenine ilişkin soru önergesi verdi. Bakan Turhan tarafından verilen yanıtta; kazanın nedeni 145 yıldır görülmeyen yağışa bağlandı. 1873 yılından itibaren hizmet veren kaza mahallindeki menfezin 145 yıldır eksiksiz görevini sürdürdüğü, ancak kazanın olduğu gün, bugüne kadar görülmeyen miktarda yağış yaşandığı savunuldu.

Aygun, yanıtın 145 yıl öncesine gönderme yapmasını “müzelik” olarak değerlendirerek, “Kaza, takdiri ilahiye bağlanıyor. 145 yıldır gerekli bakım yapılmazsa tabii menfez çöker. İngiltere’de her gün yağmur yağıyor. Bu varsayım doğru olsa İngiltere’de her gün tren kazası olması gerekir” eleştirisini yaptı.

CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ın yanıtlaması istemiyle verdiği önergede, Çorlu’da 25 vatandaşımızın yaşamını yitirdiği tren kazasının ardından yol bekçiliği ve yol çavuşluğu unvanlarının neden kaldırıldığını, kaza olan mıntıkada yeterli bakım ve onarımın neden yapılmayarak menfezin çöktüğünü sordu.

Aygun, Türkiye genelinde 39’a düşen yol bekçisi sayısının demiryollarında yeterince bakım ve onarım yapılamamasına yol açtığına dikkat çekti.

“Yol bekçisi yüzde 100 yol denetimi yapamaz!”

Bakan Turhan; “yol çavuşluğu” unvanının “hat bakım-onarım memuru” adı altında tanımlandığını, “yol bekçisi” unvanının da “ yol ve geçit kontrol memuru” adıyla yeniden düzenlendiğini kaydetti. Esasında yol bekçilerinin de yol denetimini yüzde 100 sağlayamayacağını savunan Bakan Turhan, şu görüşü ortaya koydu:

“Yol bekçileri aynı yerde sabit beklemeyip, hat üzerinde günlük 10 km’lik mesafeyi gidip gelerek yaya olarak kontrol etmektedirler. Bu yöntem ansızın ve ani gelişen durumlarda yüzde 100 çözüm olmayacak olup bekçinin geçmesini müteakip de hadiseler meydana gelebilmektedir.”

İTÜ İnceliyor

Bakan Turhan yazılı yanıtında; kaza olan mıntıkada yol bakım şefinin Temmuz 2018’de kazanın olduğu tarihe kadar 6 kez demiryolunu kontrol ettiğini öne sürdü.

 

 

Turhan; Cumhuriyet Savcılığı’nın görevlendirdiği Bilirkişinin yanı sıra, Meteoroloji Genel Müdürlüğü ile halen görüşmeler yapıldığını, İstanbul Teknik Üniversitesi’nin de bu veriler ışığında incelemeler yaptığını bildirdi.

Hemen açılan yolun bakımı yapıldı

Bakan Turhan8 Temmuz’daki kazanın ardından Uzunköprü-Halkalı hattının 12 Temmuz’da alelacele açılması eleştirisine de “gerekli bakım ve onarım ile güvenlik önlemlerinin alındığı; tren hattında aksamaya mahal verilmediği” yanıtını verdi. Turhan, trenlerin yüzde 40 doluluk oranıyla hizmete devam ettiğini bildirdi.

145 yıl önceye sığınan müzelik açıklama”

Soru önergesine verilen yanıtı çok üzücü bulduğunu söyleyen CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, “Kazanın sebebi adeta müzeliktir. Çünkü kazanın olduğu menfezin 145 yıldır eksiksiz görevini yerine getirdiği, bugüne kadar hiçbir kaza olmadığı ifade edilmektedir. Bilimsellikten uzak bu müzelik anlayış, zaten kazanın nedenini özetlemektedir” dedi.

“Suçunuzu örtbas edemezsiniz!”

Aygun,  kaza olan bölgede 145 yıldır böylesi bir yağış görülmediği savunması yapıldığını anımsatarak, “Bu varsayım doğru olsa sürekli yağış altında olan İngiltere’de saat başı tren kazası meydana gelmesi gerekir. Üstelik 145 yıllık menfezde çağın gereklerine göre yenileme ve bakım yapmıyorsanız, doğa olayına sığınarak suçunuzu örtbas edemezsiniz” dedi.

Yol bekçiliğinde çelişkili açıklama

Bakan Turhan’ın bir yandan “yol çavuşluğu, yol kontrol memuru” gibi unvanların kaldırılmadığı, sadece adlarının değiştirildiği açıklaması yaptığını vurgulayan Aygun, “Ama öte yandan da tren yolu kontrolünde yol bekçiliği sisteminin yüzde 100 çözüm yolu olmadığını, yol bekçisi geçtikten sonra da hadiselerin meydana geldiğini söylüyorsunuz. İnanmadığınız yol bekçiliği sistemini yıktığınız için bu kaza oldu” dedi.

Aygun, yol kontrolünün ve bakımının yapılmadığı, bunu denetleyecek personelin olmadığı TCDD’de yeni kazalara davetiye çıkarıldığı uyarısını yaptı.

“Halen bilirkişi raporu yok!”

CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, kazanın ardından halen bilirkişi raporunun çıkmamasının, kazada yaşamını yitirenlerin ailelerini çok incittiğini belirterek, “Bakın devletin en güvenli toplu taşıma aracı olan trene binip, Çorlu’da kaza geçiren ve sakatlanan pek çok vatandaşımıza da tedavi için ileri tarihlere gün veriliyor. Trakya Üniversitesi Rektörü bu konuda duyarsızdır. Sağlık Bakanı’nı arayarak sorunu çözdüm. Devleti, yaralanan vatandaşlarımıza sahip çıkmaya çağırıyorum” dedi.

Kazayı incelemek üzere görevlendirilen İstanbul Teknik Üniversitesi’nin de siyasi baskıları bir kenara atıp bilimsel bir rapor hazırlamasını isteyen Aygun, “Bilim, doğrunun yanında yer almaktır. Örtbas etmenin vebali büyüktür” uyarısını yaptı.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?