Süleymanpaşa Belediyesi tarafından düzenlenen ve bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen Bisanthe Uluslararası Taş Heykel Sempozyumu’nda eser üreten sanatçılardan biri olan Macar Beata Rostas, ‘Üzüm Hasadı” isimli eseri hakkında açıklamalarda bulundu. Bu yıl ‘Tarih Boyunca Üzüm ve İnsan’ temasının işlendiği 4. Bisanthe Taş Heykel Sempozyumu’ndaki en büyük eserlerden birine imza atan Rostas, üzümün sembolik anlamlarına vurgu yaptığı […]
Süleymanpaşa Belediyesi tarafından düzenlenen ve bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen Bisanthe Uluslararası Taş Heykel Sempozyumu’nda eser üreten sanatçılardan biri olan Macar Beata Rostas, ‘Üzüm Hasadı” isimli eseri hakkında açıklamalarda bulundu.
Bu yıl ‘Tarih Boyunca Üzüm ve İnsan’ temasının işlendiği 4. Bisanthe Taş Heykel Sempozyumu’ndaki en büyük eserlerden birine imza atan Rostas, üzümün sembolik anlamlarına vurgu yaptığı eseri ile ilgili şöyle konuştu:
ROSTAS: “PROJEMİ ÇOCUKLUK DÖNEMİMLE İLİŞKİLENDİRDİM”
“Bir sembol olarak üzüm, antik çağlardan beri insanlık tarihinin ve mitolojinin bir parçasıdır. Memleketim Macaristan’daki Eger bölgesinde bu ilişkinin çok sayıda ve çeşitli örnekleri bulunduğundan, projemi kendi çocukluk dönemimle ilişkilendirdim. Oturan kadın figürü, üzüm kucaklayan çocuk olarak bize ayrıca Havva’yı hatırlatır. Nereden geldiğimizi, kim olduğumuzu ve köklerimizi unutmamamız gerektiğini söylemeye çalışır.”
Rostas, Bisanthe 4. Uluslararası Taş Heykel Sempozyumu’nda yer almaktan duyduğu memnuniyeti sözlerine ekledi.