Türk Eğitim-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Kamuran Varma; Öğrenci Andının yeniden okullarda okutulması gerektiğini bildirdi. 15 Temmuz’da milletimizi tankların karşısına çıkaran ruhun, Öğrenci Andı’nın içerdiği tema olduğunu kaydeden Varma şunları söyledi: “Bakınız; 15 Temmuz felaketinin daha yaşı kurumadı. 15 Temmuz gecesi 251 şehit verdik, 2 bin 196 gazimiz var. Şükürler olsun ki o gece, Devletimizin […]
Türk Eğitim-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Kamuran Varma; Öğrenci Andının yeniden okullarda okutulması gerektiğini bildirdi. 15 Temmuz’da milletimizi tankların karşısına çıkaran ruhun, Öğrenci Andı’nın içerdiği tema olduğunu kaydeden Varma şunları söyledi: “Bakınız; 15 Temmuz felaketinin daha yaşı kurumadı. 15 Temmuz gecesi 251 şehit verdik, 2 bin 196 gazimiz var. Şükürler olsun ki o gece, Devletimizin refleksi ve milletimizin devletimizin etrafında saf tutması sayesinde felaketi bertaraf ettik. Milletimizi tankların karşısına çıkaran ruh, Öğrenci Andı’nın içerdiği temaydı; ‘Varlığım Türk varlığına armağan olsun’ hissiyatıydı. Bunu iyi okumak lazım.
Öğrenci Andı’nın içindeki kavramları bir etnisitenin ifadesi gibi yansıtmak iyi niyetli değildir. Bu yaklaşımın sahipleri ya hastalıklı bir zihnin ürünüdür ya da ihanet çukurunun dibindedir.
Türk milleti zor bir coğrafyada yaşıyor. Bu nedenle çocuklarımızı Öğrenci Andı ruhuyla yetiştirmek zorundayız. Uzun süre etnik arazlı mahfillerin gürültüsü ve şamatası ile devletimizi yöneten irade farklı pozisyon aldı ve bunun neticesinde Öğrenci Andı kaldırıldı. Öğrenci Andı’nı ırkçı ve ayrıştırıcı olarak nitelendirdiler. Hâlbuki Öğrenci Andında yer alan ifadeler etnisite ifadesi değildir. Büyük Atatürk, ‘Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir’ demiştir. Cumhuriyeti kuran kadro bir önceki devletin kurmay kadrosuydu. Bu kadro, bir imparatorluk bakiyesi üzerinde yeni devlet kurduğunun şuurundaydı. İşte Atatürk’ün bu ifadesi bu şuurun somut göstergesidir. Öte yandan ‘Türkiye Cumhuriyeti devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türk’tür’ hükmüyle Anayasa’nın 66. Maddesi de mili kimliğimizi tarif etmektedir. Hal böyle iken, Öğrenci Andının içindeki kavramları bir etnisitenin ifadesi gibi yansıtmak iyi niyetli değildir. Bu yaklaşımın sahipleri ya hastalıklı bir zihnin ürünüdür ya da ihanet çukurunun dibindedir.
Milli Eğitim Bakanlığına sesleniyorum: Ortalıkta çok gürültü yapan gönlü, fikri arazlı çetelere kulak asmayın. Türk milletinin kahır ekseriyeti Öğrenci Andı’nın içerdiği hissiyatı taşımaktadır.
Üstelik Milli Eğitim Bakanlığı kendisiyle çelişmektedir. 2009 yılında bir vatandaşımız Öğrenci Andı’nın ırkçı söylemler içerdiğini öne sürerek, yargıya başvurmuştu. Dönemin Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, Öğrenci Andı’nın ruhunu anlatan çok anlamlı bir savunma yapmıştı. Ancak aynı Hükümetin Milli Eğitim Bakanlığı 4 yıl sonra Öğrenci Andını kaldırdı. Bu yanlıştan dönülmesini bekliyorum. Yargı sonucu beklenmeden Milli Eğitim Bakanlığı Öğrenci Andı’nı yeniden çocuklarımıza armağan etmelidir. Öğrenci Andı içeriği itibariyle Türk Milli Eğitiminin amaçlarına uygun şekilde eğitimin bir parçasıdır. Milli Eğitim Bakanlığı’na sesleniyorum: Ortalıkta çok gürültü yapan gönlü, fikri arazlı çetelere kulak asmayın. Türk milletinin kahır ekseriyeti Öğrenci Andı’nın içerdiği hissiyatı taşımaktadır” dedi.