Asansör Denetim ve Muayene Bilgilendirmesi Çorlu Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nden Sorumlu Başkan Yardımcısı Oktay Çolpan, “Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği” hükümleri çerçevesinde bina yöneticilerinin asansörleri yılda en az bir kez kontrolünü yaptırmaktan sorumlu olduklarını hatırlattı. 24.06.2015 tarih ve 29396 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan “Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol […]
Asansör Denetim ve Muayene Bilgilendirmesi
Çorlu Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nden Sorumlu Başkan Yardımcısı Oktay Çolpan, “Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği” hükümleri çerçevesinde bina yöneticilerinin asansörleri yılda en az bir kez kontrolünü yaptırmaktan sorumlu olduklarını hatırlattı.
24.06.2015 tarih ve 29396 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan “Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği” hükümlerine göre bina yöneticisinin sorumlulukları konusundan açıklamada bulunan Çorlu Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nden Sorumlu Başkan Yardımcısı Oktay Çolpan, “Asansör kullanıcılarının can ve mal güvenliğinin tam olarak sağlanması amacı ile “asansörünün yılda en az bir kere kontrolünü yaptırmaktan sorumludur” ifadesinin yanı sıra yine aynı yönetmelikte, Belediyeler, sınırları içerisindeki her asansörün, yılda bir kez A tipi Muayene Kuruluşu tarafından kontrol edilmesini ve yıllık kontrolün yapılıp yapılmadığını denetlemekten sorumlu kılınmıştır.
Yukarıda ifade edilmiş olan yönetmelik doğrultusunda, İlçemiz sınırları içerisindeki yapılara ait asansörlerin 2018, 2019 ve 2020 yıllarına ait yıllık kontrolü için A tipi muayene kuruluşu olarak “AND Uluslararası Denetim ve Gözetim Hizmetleri Tic. Ltd. Şti.” ile belediyemiz arasında sözleşme imzalanmıştır. Sözleşmenin 11.2. Maddesi gereği, 2018 yılı için asansörlerin yıllık kontrol bedeli aşağıda belirtilmiş olup, eksik tespit edilmesi halinde yapılacak ikinci kontrolde herhangi bir ücret ödenmeyecektir.
Yönetmelik gereği, asansör yıllık kontrolüne yetkili bakımcı firmanızın eşlik etmesi gerekmektedir. Kontrol sonucu, asansörünüzde can ve mal güvenliği açısından tehlike arz edecek eksik ve kusurların tespit edilmesi ve asansörün KIRMIZI etiket alması halinde, periyodik muayene raporunda belirtilen eksikliklerin ve kusurların otuz gün içerisinde giderilerek YEŞİL etiket alınması gerekmektedir. Belirtilen otuz günlük süre eksikliklerin giderilmesi için verilmiş olup bu süre zarfında asansör kesinlikle kullanılmayacaktır. Asansörün kullanılması halinde doğabilecek tüm olumsuzluklardan bina yönetimi sorumlu olacaktır. Otuz gün süre sonunda YEŞİL etiket alınmamış asansörler yönetmeliğin 24. Maddesinin 4. Fıkrası gereği idaremizce mühürlenerek kullanımdan men edilecektir.
Binanızda veya sitenizde bulunan asansörün ya da asansörlerin yıllık kontrolünü gerçekleştirmek üzere aşağıda iletişim bilgileri verilmiş olan A Tipi Muayene Kuruluşu AND Uluslararası Denetim ve Gözetim Hizmetleri Tic. Ltd. Şti’ne başvurarak yıllık kontrol talebinde bulunmanız, bakımcı firma personeli nezaretinde gerçekleştirilecek kontrol çalışmaları sırasında muayene personeline yardımcı olmanız, kontrol sonrası raporlarınızı alarak, raporda belirtilen varsa eksik ve kusurları gidermeniz ve binanızdaki asansörlerin güvenli bir şekilde hizmet vermesini sağlamanız gerekmektedir.
Asansör Yıllık Kontrol için AND Uluslararası Denetim ve Gözetim Hizmetleri Tic. Ltd. Şti’nin 0282 653 05 00 numaralı telefonuna müracaat edebilirsiniz.
Can ve mal güvenliğiniz için asansörlerin yıllık kontrollerini yaptırmayı ihmal etmeyin” dedi.
Öte yandan yönetmelik kapsamında Asansör Durak Sayısı’na göre yıllık kontrol bedeli ise şu şekildedir;
1 – 5 Durak arası 207,13 TL + KDV
6 – 10 Durak arası 234,74 TL + KDV
11 – 15 Durak arası 276,10 TL + KDV
16 – 20 Durak arası 331,32 TL + KDV
21 – 25 Durak arası 386,43 TL + KDV
26 – 30 Durak arası 441,76 TL + KDV