Türk Eğitim-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Kamuran VARMA, LGS il başarı sıralamasına göre Tekirdağ’ ın 45. sırayı hak etmediğini belirterek, “Bu sonucun elde edilmesinin düşündürücü olduğunu ve bu sonuçtan ders alınması gerektiğini söyledi. 2018 Liselere Giriş Sınavı (LGS) il başarı sıralaması sonuçları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklandı. Sonuçlara göre Tekirdağ 81 il içerisinde 347,01 puanla 45. […]
Türk Eğitim-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Kamuran VARMA, LGS il başarı sıralamasına göre Tekirdağ’ ın 45. sırayı hak etmediğini belirterek, “Bu sonucun elde edilmesinin düşündürücü olduğunu ve bu sonuçtan ders alınması gerektiğini söyledi.
2018 Liselere Giriş Sınavı (LGS) il başarı sıralaması sonuçları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklandı. Sonuçlara göre Tekirdağ 81 il içerisinde 347,01 puanla 45. sırada yer aldı. Sonuçları değerlendiren Türk Eğitim-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Kamuran VARMA, Tekirdağ’ ın bu sonucu hak etmediğini söyledi. Sonucun başarı olarak nitelendirilemeyeceğini vurgulayan Varma, “Bu sonucun Tekirdağ’ a yakışmadığını ve ders alınması gerektiğini belirtti. Kısaca bir şey söylemek gerekirse eğitimde görev yapan herkes kendi görevini yapmalı. Tekirdağ gibi gelişmiş bir ilde, her türlü imkân bulunmasına rağmen, , Çanakkale ilinin LGS sıralamasında 30. Olması ve ilimizden 20 puan yukarıda olması düşündürücüdür. Okullarımızdaki eğitim-öğretim ortamı çok müsait iken böyle bir sonuca hiç kimse ‘başarılıyız’ diyemez. Sınavda soru sorulan dersler itibariyle durum daha da vahim. Türkçe testinde, 20 soruda 16,60 puan ile 43. sıradayız. Matematik testinde, 20 soruda 6.87 puan ile 46. sıradayız. Fen Bilimleri testinde, 20 soruda 13.21 puan ile 44. sıradayız. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük testinde, 20 soruda 9,18 puan ile 59. sıradayız. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testinde, 20 soruda 9,69 puan ile 58. sıradayız. Yabancı dil testinde, 10 soruda 7,91 puan ile 37. sıradayız” dedi.
“Bu sonuçlar Tekirdağ’ a yakışmıyor”
Bu sonuçları makul-mantıklı bir şekilde izah etmek Tekirdağ’ da ki eğitim yöneticilerine düşer’ diyen Varma, “Herkes kendi sorumluluk alanı ile ilgili bir vicdan muhasebesi yaparsa, bu sonuçlara nasıl ulaşıldığını anlayacak. Bu sonuçlar Tekirdağ’ a yakışmıyor, Tekirdağ bunu Hak etmiyor, Tekirdağ daha başarılı olabilirdi, hedefimiz ilk 10 il arasında yer alabilmek olmalıdır. Ne yazık ki olmadı, olacağa da benzemiyor. Çünkü yıllardır sıralaması üç aşağı beş yukarı aynı. Bundan herkesin bir ders çıkarması lazım. Tekirdağ’daki eğitim yöneticilerimizin şapkayı önüne koyması ve bu sonuçları ekibiyle değerlendirmesi gerekir ki, daha başarılı olabilmemiz için neler yapılması gerektiği ortaya çıksın. Sonuçlar ile ilgili öğrenciyi ve öğretmeni suçlamak işin kolay tarafı olacaktır. Bir okuldaki başarının; öğretmeni ve öğrenciyi motive etmekten, uygun ve huzurlu eğitim-öğretim ortamı yaratmaktan, başarıyı destekleyecek eğitim materyallerini ve teknolojiyi öğretmenin ve öğrencinin kullanmasını sağlayacak tedbirleri almaktan geçtiğini biliyoruz. Bunları yapacak olanlar da eğitim yöneticileridir. Bunlar yapılmıyorsa eğitim-öğretimde başarı beklenemez” diye konuştu.