Çorlu Belediyesi Engel Tanımıyor

Çorlu Belediyesi Engel Tanımıyor

Çorlu Belediyesi Engel Tanımıyor   Çorlu Belediyesi vatandaş odaklı hizmetleriyle fark yaratmaya devam ediyor. Belediye girişinde kat planlarının yer aldığı ‘Braille Alfabeli Kabartma Pano’ ile görme engelli vatandaşlara dokunan Çorlu Belediyesi şimdi de Halk Masası’nda görevlendirdiği personelle işitme engelli vatandaşlara hizmet sunuyor. Görme engelli vatandaşlara yönelik olarak kat planlarının yer aldığı ‘Braille Alfabeli Kabartma Pano’ […]

Çorlu Belediyesi Engel Tanımıyor

 

Çorlu Belediyesi vatandaş odaklı hizmetleriyle fark yaratmaya devam ediyor. Belediye girişinde kat planlarının yer aldığı ‘Braille Alfabeli Kabartma Pano’ ile görme engelli vatandaşlara dokunan Çorlu Belediyesi şimdi de Halk Masası’nda görevlendirdiği personelle işitme engelli vatandaşlara hizmet sunuyor.

Görme engelli vatandaşlara yönelik olarak kat planlarının yer aldığı ‘Braille Alfabeli Kabartma Pano’ ve yardımcı personel hizmeti sunan Çorlu Belediyesi, şimdi de işitme engelli vatandaşlar için ‘Halk Masası’nda işaret dili bilen personel görevlendirdi.

Her zaman vatandaşlarının yanında yer aldıklarını, Çorlu Belediyesi’nin engelli vatandaşlarına da dokunmaya devam ettiğini belirten Çorlu Belediye Başkanı Ünal Baysan vatandaşların belediyedeki işlemlerini kolay ve hızlı bir şekilde yürütebilmeleri için Çorlu Belediyesi personelinin daima vatandaşın yanında olduğunu dile getirdi. Başkan Baysan açıklamasında, “Belediyemize gelen vatandaşlarımız isteklerini, şikâyetlerini ve belediye ile ilgili olan yazışmalarına ilk adım olarak halk masasından başlıyor. Burada görmüş olduğunu tablo görme engelli vatandaşlarımız için yapılmıştır. Görme engelli vatandaşımız bu tablo sayesinde hangi katta hangi birimlerin bulunduğunu ve nereye gidebileceğini öğrenebiliyor. Halk Masamızda işitme ve konuşma engelli vatandaşlarımız içinde bir memurumuz var. Belediyemizde yapacakları işlemler konusunda kendileriyle irtibat kurmaları amacıyla bulunan personelimiz, işitme ve konuşma engelli vatandaşlarımıza her konuda yardımcı olmaktadır. Öyle sanıyorum ki Türkiye’nin birçok belediyesinde bu tür bir hizmet mevcut değildir. Biz Çorlu Belediyesi olarak vatandaşımıza en iyi hizmeti sunmanın mutluluğu ve gururu içerisindeyiz. Bu hizmeti yaygınlaştırabilmek içinde ücretsiz işaret dili ve diğer kurslarımıza devam ediyoruz” ifadelerine yer verdi.

Öte yandan Çorlu Belediyesi’nde görev yaptığı esnada Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü bünyesinde açılan ücretsiz “işaret dili” kursunu başarıyla tamamlayan ve Halk Masası’nda hizmet sunan belediye personeli Esra Vatansever, işitme engelli vatandaşlara yardımcı olabilmenin mutluluğu içinde olduğunu ifade etti. Çorlu Belediyesi’ne işlemleri için başvuran işitme engelli vatandaşlarımızdan Mehmet Özkahraman ve Arif Akbaş’a Halk Masası’nda yardımcı olan personelimiz Esra Vatansever, işaret dili ile anlaştığı vatandaşlarımızın taleplerine de tercüman oldu.

Çorlu Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü bünyesinde açılan işaret dili kursunda kendisini daha da geliştirdiğini ifade eden Vatansever, ikinci kursu da tamamlayarak Milli Eğitim Bakanlığı sertifikalı öğretici olduğunu söyledi. Vatansever bir yandan işitme engelli vatandaşlarımıza Halk Masası’nda yardımcı olurken diğer yandan şunları dile getirdi.“Çorlu Belediyesi tarafından verilen işaret dili kurusu ile kendimi daha da geliştirdim. Yaklaşık 1 yıllık eğitimin sonunda da öğretici belgesi sahibi oldum. Çorlu Belediyesi bünyesinde Halk Masası’nda görev yapıyorum ve işimi gerçekten çok seviyorum. Özellikle işitme engelli vatandaşlarımıza yardımcı olabildiğim için çok mutluyum. Ülkemizin birçok yerinden gelip yardım talebinde bulunan işitme engelli vatandaşlarımız var. Belediyemizden genel olarak ve işitme engelli vatandaşlarımız için sunduğumuz bu hizmetten dolayı çok memnunlar. Belediyemizden genel talepleri otobüs kartı ve emlak işlemleri konularında oluyor. Bunların dışında diğer kamu kurum ve ya kuruluşlarıyla ilgili talep ve şikâyetlerinde bizden yardım istiyorlar. Talepleri doğrultusunda bölge ya da ülke genelinde kurumlara onlar adına bizler ulaşarak sorunlarının çözümüne de yardımcı olmaya çalışıyoruz. Herkesin işaret dilini öğrenmelerini isterim. İçlerine girdiğinizde yaşadıkları sorunları ve zorlukları daha iyi anlıyorsunuz. İşitme engelli vatandaşlarımız aslında kendilerini eksik hissetmiyorlar. Birbirleriyle anlaştıkları için genel anlamda kendilerini içe kapatmış durumdalar. Hastanelerde, kamu kurumlarında, iş bulma aşamasında ve iş yerlerinde anlaşamadıkları için büyük problemler yaşayabiliyorlar. Örneğin kendilerinin ifade ettiğine göre Trakya’da gidebildikleri yerlerde bir tek Çorlu ve Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’nde işaret dili bilen personel bulunduğunu ve işlemlerini rahatlıkla çözebildiklerini söylüyorlar.”dedi.

İşaret dili ile memnuniyetlerini ve teşekkürlerini ileten Mehmet Özkahraman ve Arif Akbaş adlı vatandaşlar; Çorlu Belediyesi’nin verdiği hizmetin diğer kamu kurum ve kuruluşlarında da yaygınlaştırılması taleplerini dile getirdiler.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?