ÖNCELİĞİMİZ PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ Mİ YOKSA PERFORMANSI ARTIRACAK TEDBİRLERİ ALMAK MIDIR?

ÖNCELİĞİMİZ PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ Mİ YOKSA PERFORMANSI ARTIRACAK TEDBİRLERİ ALMAK MIDIR?

ÖNCELİĞİMİZ PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ Mİ YOKSA PERFORMANSI ARTIRACAK TEDBİRLERİ ALMAK MIDIR?   Türk Eğitim-Sen Tekirdağ Başkanı Kamuran VARMA, öğretmenlere performans değerlendirmesi sistemi ile ilgili önemli açıklamalar yaptı. Yöneticilere yönelik güven eksikliği olduğunu kaydeden Varma, ehil olmayan insanların tarafgir olacakları endişesinin yaşandığını belirtti. MEB’in performans konusunu tartışmadan önce MEB’de yaşanan güven problemini ortadan kaldırması gerektiğini bildiren Varma, […]

ÖNCELİĞİMİZ PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ Mİ YOKSA PERFORMANSI ARTIRACAK TEDBİRLERİ ALMAK MIDIR?

 

Türk Eğitim-Sen Tekirdağ Başkanı Kamuran VARMA, öğretmenlere performans değerlendirmesi sistemi ile ilgili önemli açıklamalar yaptı.

Yöneticilere yönelik güven eksikliği olduğunu kaydeden Varma, ehil olmayan insanların tarafgir olacakları endişesinin yaşandığını belirtti.

MEB’in performans konusunu tartışmadan önce MEB’de yaşanan güven problemini ortadan kaldırması gerektiğini bildiren Varma, bu sorunu çözmenin tek yolunun liyakat ve kabiliyete dayalı objektif bir yönetici atama sisteminin ihdas edilmesi olduğunu söyledi.

       Varma  ayrıca, veli ve öğrenci değerlendirmeleri ile 4 yılda bir sınav yapılmasına da tepki gösterdi.

Varma açıklamasında şunları ifade etti: “MEB performans değerlendirme konusunda ısrarcı gibi görünüyor. Aslında negatif yönü olmayan pozitif performans tartışılabilir; ancak MEB’in anlamamakta ısrar ettiği bir sıkıntı var, o da yöneticilere yönelik GÜVEN EKSİKLİĞİDİR. Ehil olmayan insanların tarafgir olacakları endişesidir.

Şunu demek istiyoruz; performans konusunu tartışmadan önce MEB’de yaşanan ve öğretmenlerin nerdeyse tamamının yaşadığı bu güven problemi halledilmelidir.

 Güven problemini halletmenin tek yolu, liyakat ve kabiliyete dayalı objektif bir yönetici atama sistemi ihdas edilmesidir. Gelin bu güvensizlik ortamını hep birlikte aşalım. Herkesi kucaklayacak, korkuları yok edecek sağlam bir sistemi hayata geçirelim.

MEB’in bir İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ oluşturması gerekiyor sanırım! Belki de şuna karar vermemiz gerekiyor; önceliğimiz performans değerlendirmesi mi, yoksa öğretmenimizin performansını artıracak tedbirleri almak mıdır?

Öğretmen açığı, sözleşmeli/mülakatlı atama, eş durumu mağduriyetleri, alan değişikliği, mobbing, yandaş yönetici atamaları, hizmet içi eğitim yetersizliği vb. sorunlarına el atmadan hangi yüzle öğretmenin performansını değerlendireceğiz?

Tüm bu tedbirler alınmadan yapılacak bir performans sistemi, emin olun, MOTİVASYONU TAMAMEN YOK ETME SİSTEMİ OLACAKTIR. Türk Eğitim Sen, her daim eğitim çalışanlarının yanında olacaktır.

Performans pilot uygulamasında öğrenci değerlendirmesi diye yaşadığımız skandalları ne çabuk unuttuk. MEB yaşanan bu tecrübelerden hareketle veli, öğrenci vb. değerlendiricileri ve tabii ki ayrıca öğretmene 4 yılda bir yeterlilik sınavını da dayatmamalıdır.

Önce ortak akılla tartışalım, mutabakat oluşturalım. Eğitim hayatımız ve eğitim çalışanları için bir şeyi de hep birlikte yapabilmenin mutluluğunu yaşayalım. Dinle, tartış, mutabık kal ve uygula. Bunun dışındaki istikametler çıkmaz yoldur.” Dedi.

Kamuran VARMA

                                                                                                   Türk Eğitim Sen Tekirdağ Şube Başkanı

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?